dilluns, 19 d’agost del 2019

Aigua.


«Hi va haver una vegada un rei que va dir als savis de la cort: - M'estic fabricant un preciós anell. He aconseguit un dels millors diamants possibles. Vull guardar ocult dins de l'anell algun missatge que pugui ajudar-me en moments de desesperació total, i que ajudi als meus hereus, i als hereus dels meus hereus, per sempre. Ha de ser un missatge petit, de manera que càpiga sota del diamant de l'anell.

Tots els que van escoltar eren savis, grans erudits; podrien haver escrit grans tractats, però donar-li un missatge de no més de dues o tres paraules que li poguessin ajudar en moments de desesperació total ...

Van pensar, van buscar en els seus llibres, però no podien trobar res. El rei tenia un ancià servent que també havia estat servent del seu pare. La mare del rei va morir aviat i aquest servent se'n va ocupar, per tant, el tractava com si fos de la família. El rei sentia un immens respecte per l'ancià, de manera que també ho va consultar. I aquest li va dir:

-No sóc un savi, ni un erudit, ni un acadèmic, però conec el missatge. Durant la meva llarga vida a palau, m'he trobat amb tota mena de gent, i en una ocasió em vaig trobar amb un místic. Era convidat del teu pare i jo vaig estar al seu servei. Quan se n'anava, com a gest d'agraïment, em va donar aquest missatge -el ancià el va escriure en un diminut paper, el va doblegar i l'hi va donar al rei-. Però no ho llegeixis li va dir mantén amagat en l'anell. Obre'l només quan tota la resta hagi fracassat, quan no trobis sortida a la situació.

Aquest moment no va trigar a arribar. El país va ser envaït i el rei va perdre el regne. Estava fugint en el seu cavall per salvar la vida i els seus enemics el perseguien. Estava sol i els perseguidors eren nombrosos. Va arribar a un lloc on el camí s'acabava, no hi havia sortida: davant hi havia un precipici i una profunda vall; caure per ell seria la fi. I no podia tornar perquè l'enemic li tancava el camí. Ja podia escoltar el trotar dels cavalls. No podia seguir cap endavant i no hi havia cap altre camí ...

Tot d'una, es va acordar l'anell. El va obrir, va treure el paper i allí va trobar un petit missatge tremendament valuós: Simplement deia "AIXÒ TAMBÉ PASSARÀ".

Mentre llegia "això també passarà" va sentir que planava sobre ell un gran silenci. Els enemics que el perseguien havien d'haver perdut al bosc, o havien de haver-se equivocat de camí, però la veritat és que a poc a poc va deixar d'escoltar el trot dels cavalls.

El rei se sentia profundament agraït al servent i al místic desconegut. Aquelles paraules havien resultat miraculoses. Va doblegar el paper, va tornar a posar-lo en l'anell, va reunir als seus exèrcits i va reconquerir el regne. I el dia que entrava de nou victoriós a la capital hi va haver una gran celebració amb música, balls ... i ell se sentia molt orgullós de si mateix. L'ancià estava al seu costat al carro i li va dir: -Aquest moment també és adequat: torna a mirar el missatge.

-Què vols dir? -va preguntar el rei-. Ara estic victoriós, la gent celebra la meva tornada, no estic desesperat, no em trobo en una situació sense sortida.

-Escolta -va dir el vell-: aquest missatge no és només per a situacions desesperades; també és per a situacions agradables. No és només per quan estàs derrotat; també és per quan et sents victoriós. No és només per quan ets l'últim; també és per quan ets el primer. El rei va obrir l'anell i va llegir el missatge: "Això també passarà", i novament va sentir la mateixa pau, el mateix silenci, enmig de la multitud que celebrava i ballava, però l'orgull, l'ego, havia desaparegut. El rei va poder acabar de comprendre el missatge. S'havia il·luminat. Llavors l'ancià li va dir:

-Recorda que tot passa. Cap cosa ni cap emoció són permanents. Com el dia i la nit, hi ha moments d'alegria i moments de tristesa. Accepta'ls com a part de la dualitat de la naturalesa perquè són la naturalesa mateixa de les coses.»

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada